IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Saturday, January 30, 2010

Madah Imam Shafie

 Aku mencintai sahabatku segenap jiwaku,
Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan jiwaku,
Yang menjaga nama baik aku semasa aku hidup dan selepas aku mati,
Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan,
Kerana aku akan merasa senang,
Semakin ramai kawan, semakin aku percaya diri,
Aku selalu berharap mendapat kawan yang sejati, 
Jika aku dapat,
Aku ingin setia padanya
~Imam Shafie~




P/S:

Ingin aku lagukan kembali suara hati Imam Shafie di hati ini..ku akui, setiap insan dambakan sahabat yang sejati, sebagaimana hebat dan kudusnya cinta dan kasih sayang sahabat-sahabat terhadap Rasulullah..

Untuk mendapat sahabat yang baik, nilaiannya adalah, cukup kah kita untuk menjadi sebaiknya buat sahabat itu..

Bukan mudah.
Jika mudah bukan namanya persahabatan..

Persahabatan yang memerlukan rasa ithar dan pengorbanan..
Jiwa, emosi, perasaan, kelukaan, dan segalanya..
Tapi janjinya pasti indah, buat yang tahu menghargai nilai persahabatan itu..




fiey ahmad
belajar untuk menghargai setiap adanya kita

1 comment: