IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Friday, July 17, 2009

Seharian Yang Ada...

Masuk hari ni, da 3 hari hidung saya tidak berhenti mengalir..

Selsema..

Rhinitis..

Batuk (symptom baru)..

Dah ke klinik tengah hari tadi, pemeriksaan oleh Dr. Norlita menjemput saya untuk menghabiskan antibiotik untuk 'inflammation' pada kawasan oropharynx saya ini.

Kelas 1jam, Health Economics dilalui tanpa anggukan kosong dari saya..

Pulang ke hostel, selepas beberapa ketika tak dapat connect, ALhamdulillah, ada rezeki saya unutk online. Hajatnya nak buka semula file research paper yang saya cuba download semalam, rupa-rupanya, saya gagal 'save'kan dalam bentik pDF..Hmm..I learned something new today, how to save properly, to reduce time consuminng and to avoid headache searching the file.

Rezeki saya lagi, Pak Teh dan family dari Seattle, USA datang bersama Mak Long dari kampung arwah ayah, Ho Chi Minh Vietnam singgah di UIAM Kuantan ni sekejap untuk bersua muka dengan saya. Rasa cukup bersyukur kerana mendapat peluang ini bertemu dengan adik arwah Mak. Hubungan darah itu tetap wujud walau di hadang benua dan lautan.

Rezeki saya yang seterusnya..

Hari ini saya tergerak untuk meneroka bloggers yang wujud.

Subhanallah..

MasyaALLAH..

Alhamdulillah..

Kagum saya dengan usaha-usaha sahabat-sahabat Muslimin Muslimat di rantaian ukhwah ini. Terlalu jauh saya untuk segerak langkah bersama meraka, namun akan ku gagahkan langkah untuk mencari redha Tuhan..Melalui perkongsian secebis ilmu daripada kehidupan dan pengalaman.Di samping, mengusahakan untuk pembaik pulihan diri dengan cerita dan kisah sahabat-sahabat yang lain..

Cari punya cari, 'explore' punya 'explore', saya tersiggah di satu blog Muslimah dari Indonesia http://rinduku.wordpress.com.Artikel pertama dibaca, MasyaALLAH...Indah sungguh bahasa, dicoretkan pengalaman dan rasa mengikut adunan cerita yang cantik..

Kebanyakannya, setiap geanp ruang coret itu dikayakan dengan bait-bait cintaNYA untuk Tuhan..Sangat ekspresif..Buat hati ini tunduk malu, buatkan kepala ini tidak mampu diangkat,buatkan mata ini mahu dipejam rapat, untuk mengimbau kembali, sejauh manakah usaha saya untuk mencari cinta Tuhan, sedalam manakah penghayatan cinta saya untuk Tuhan sepanjang hidup ini..ALLAH!!Sesungguhnya aku hambaMU yang dhaif lagi naif.

"YA Muqallibal Qulub..

Sabbit qulubana a'la thaa'tik, a'la dinik, a'la ma'rifatik"

WAhai Tuhan yang memegang hati-hati seluruhnya..Tetapkanlah hati-hati kami diatas ketaatan padaMU, diatas AgamaMU, di atas keampunanMU..

Langkah Mencari Redha Tuhan
Fiey Ahmad.
M8 4.5
Kuantan Pahang

No comments:

Post a Comment