IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Tuesday, November 16, 2010

Gunung Merapi..Lagi ingatan daripada Allah

Bermula daripada letupan yang pertama pada tarikh 25 Oktober baru-baru ini, kejadian bencana alam ini belum lagi mengejutkan saya sehinggalah kisah ini berlarutan selama 3 minggu hingga ke hari ini. Meskipun aktiviti letusan Merapi itu makin mereda, namun, kesannya cukup-cukup menyayat hati.

Pada mulanya, saya ingatkan letusan itu hanyalah sekadar letusan biasa kerana saya tahu Gunung Merapi yang terletak di Jogjakarta, Indonesia itu merupakan sebuah gunung berapi hidup tak aktif. Tetapi setelah membaca dan meneliti gambar-gambar daripada artikel-artikel di internet, terasa tersekat nafas terhenti jantung...Teruk sampai macam tu sekali..Allah..Allah..Mengucap panjang sambil menahan air mata saya..


Saya teramat terkejut dan terkesan kerana saya pada mulanya teringat bahawa pernah ke puncak Merapi itu suatu ketika dahulu menyertai ekspidisi mendaki gunung itu sekita April 2009.Rupa-rupanya, ini gunung Merapi yang berbeza. Ekspidisi saya ke Padang, Indonesia dan bencana ini di Jogjakarta..Tapi masi juga meruntun jiwa


Tapi ini sedikit perkongsian daripda laman web Boston.com..




Kita tak tahu bila kan terjadi pengakhiran buat kita, bagaimana pengakhiran kita....Semoga kita berakhir dengan iman pada Allah masih bersisa di hati..


Untuk kembali dan pulang kepadaNya sebagai hamba yang teramat memerlukan belas ihsan kasih sayangnya..





fiey ahmad
berharap untuk husnul khaotimah

No comments:

Post a Comment