IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Tuesday, July 20, 2010

Kelas Menjahit Hari Ini


Salam Sejahtera semua..

Hihihihi..Sebelum menulis pape pun dah nak tergelak(sebab sampai sekarang semacam tak percaya lagi).

HARI NI HARI PERTAMA KELAS MENJAHIT SAYA..

Setelah bertahun-tahun kononnya nak belajar, tapi akhirnya ada juga rezeki saya di kala 24 tahun ini. Seriously, saya KAGUM bangat sama manusia-manusia yang pandai menjahit sebagai contoh terbaik dan paling dekat selama 4 tahun ni, MONA M. ROSLI..Sungguh saya kagum dan terpegun akan ketinggian ‘self-driven hobby’ cik Mona ni. Lagi terpesona bila mana melihat dia begitu berusaha dan tekunnya menjahit ‘arnab-arnab’ untuk preggy moms kelas kami, masa nak exam dan kalut dengan assignment dan research pula tu. Ish.ish.ish..Kagum tak
p/s: Mona, kalau kita pregnant nanti, tak ada ‘arnab glove’ sampai kat rumah kita, kita nak merajop ngan Mona..Mona kan Martha Stewart Malaysia yang baik hati lagi motherly...alololo shuwwit nye..
Mawadah pun dengarnya sekarang aktif berjahitan walaupun sarat mengandung..cumil kan.
Oh, humm juga..Buat DIY beg yang baru siap satu dan pattern-pattern yang terbangkalai..hehehe, camon Humm camon...(oh nanti jangan lupa melabur kat ‘kedai menjahit’ aku nanti ehh).

Ria dan K.Mar: Sila take note ye! tolong jangang lupakan aku as partner dalam bisnes bakery kamoo nanti k..Nak belajar buat cupcake sendiri gak ni..wuwu..(Nak kerja BAKEWELL juga,nak ganggu keharmonian kamoo)
Dan lagi, saya biasanya kagum sangat dengan ibu-ibu suri rumah yang pandai menjahit..huhu, sangat comel dan sweet. Boleh jaga anak-anak membesar kat rumah, sedia keperluan fizikal dan perasaan anak-anak, dalam pada masa yang sama boleh ‘generate income’..Best kan..

Saya tak tahu berapa banyak lagi masa yang saya ada untuk hadir ke kelas menjahit ni, tapi yang saya tahu, saya nak guna masa sepenuhnya unutk tuntut seberapa banyak yang boleh..Kalau dapat siapkan baju kurung untuk anak-anak sedara saya pun dah cukup best..Huhuhu, harapnya macam tula ye..

Oh ya, ini hasil kerja saya hari ni..uwwwaaaaaaaaa..Teruk kan..!!
 Kelim pakai mesin

 Jelujur halus (halus ke tu?)

 Jelujur lagi

 Sembat(bahagian dalam)

 Sembat (bahagian luar)

Selepas bertahun-tahun tak menjahit secara serius selain baju posting terputus benang, ni  lah secara seriusnya saya memegang jarum halus untuk kadar yang lama. “takpe takpe, fiey..Pasni kita cuba lagi nehhhhhhhhhhhhhhh...USAHA camon!!”

Ohh, esok main dengan MESIN JAHIT pula..wish me luck ye!!!

fiey ahmad
sok pi class awal neh

No comments:

Post a Comment