IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Tuesday, October 20, 2009

Mengemis KasihMu Tuhan..

Artist: Raihan
Album: Gema Alam
Song Category: Nasyid


Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi parah

Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosa KU menggunung tinggi
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku


~Tuhan, sesungguhnya tiadalah daya aku selain mendamba pertolongan dan kekuatan daripadaMU..Aku sekadar seorang hamba yang memohon dikuatkan hati ini untuk terus menghadapi jalan tarbiah yang Engkau sediakan untuk aku..

Tetapkan hati ini untuk terus berjuang demi insan-insan tercinta di dalam hidupku..Airmata yang jatuh masih tidak mampu menggambarkan keperitan hati aku mendengar dan melihat penat jerih saudara-saudaraku yang kucintai..

Kuatkanlah hati mereka, agar mereka tahu hanya Engkau sebaik-baik Penilai yang bisa menilaikan pengorbanan dan keikhlasan mereka.~


aku seorang hamba
fiey ahmad
no 14, Seberang Temerloh

No comments:

Post a Comment