IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Monday, November 2, 2009

Final Exam year 4 Sem 1



Esok exam final Year 4 Sem 1 dah bermula.

Paper pertama tentang Issues in Nursing..Then, exam berselang satu hari saja

3hb~Issues In Nursing
5hb~Health Economics
7hb~Nursing Management
9hb~Oncology Nursing
11hb~Research Methodologies in Nursing
13hb~Critical Care
Here we go..

Second last semester will come to its end..

huhuhu..

Preparation untuk exam bagi diri saya ini..Urmm..seperti biasa~
(orang yang kenal saya mesti tahu saya macam mana)

But,
Ada tips dan prinsip yang saya pegang selama ni bila jawab exam..

  1. Dulu2 masa kedua arwah ada, saya mesti call mereka within 30 minutes before exam. Sekarang, waktu itu digunakan untuk membawa ingatan kepada kecintaan dan kasih sayang mereka.~Mak Ayah, saya dedicatekan semua ini untuk antum berdua.Sungguh, saya rindu bait-bait indah penuh semangat dan makna buat saya.
  2. Tenangkan hati~tak kira apa jua soalan yang akan keluar, sila bertenang wahai hatiku.
  3. Baca soalan betul2 dan cuba fahami apa yang soalan nak~ dalam erti kata lain, cuba bagi jawapan yang kita nak if kita jadi examiner..huhu
  4. Tawakkal sesudah exam...~Tahap penyerahan pada DIA yang MAHA PENILAI. Apa yang kita usahakan itu yang kita dapat.

Setiap kali exam,
Setiap kali dapat result,
Setiap kali itulah,
sangat terasa kekerdilan diri,
sangat terasa kedhaifan hamba,
sangat terasa kasih sayang Tuhan itu luas
sangat terasa pertolongan yang tidak disangka-sangka daripada Tuhan..
sangat-sangat bersyukur..

untuk setiap kali itu, saya pasti dapat pengajaran yang baru.
Buat bekal di perjalanan.

~Buat sahabat-sahabat, adik-adik, dan juga diri yang masih main-main ini..~

"Ma'an Taufiq wan Najah"

"Seeru a'la Baarakatillah"



sama-sama kita usahakan
sama-sama kita doakan
sama-sama kita serahkan..

fiey ahmad
~bilik Ria~


No comments:

Post a Comment