IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Saturday, December 15, 2012

Saya seorang SURI..

Bimillahirrahmanirrahim


Tersenyum...

Termenung jauh kejap memandang screen putih ni..Lamanya tak menaip untuk menulis..

Dan hari ini harus gagahkan diri, lawan masa, lawan kelembapan menaip lawan segala-galanya.. kerana apa yang saya mahu daripada tulisan sendiri ialah agar ianya bermanfaaat pada semua semua orang terutama diri sendiri..ke arah lebih baik pastinya..

Alhamdulillah..sudah hampir setahun menjadi SURI RUMAH sepenuh masa.. Dan Alhamdulillah, saya gembira dan bahagia.. Moga Allah panjangkan rasa tenang dan damai ini hingga ke Syurga nanti..


Zahra dah nak masuk 11 bulan dan dapat tengok dia membesar depan mata sendiri, membesar dengan susu sendiri (terbaik dan jimatttt amatt) adalah nikmat tak terungkap dengan kata-kata.. Syukur Ya Allah..


SURIRUMAH SEPENUH MASA

Tak sangka impian suatu masa dulu hari ini jadi betul-betul..kenyataan..walaupun dulu-dulu belajar je, exam, grad then kerja, seperti tak terfikir pun akan secepat ini jadi fulltime housewife.. :)

Accident tahun lepas melakar banyak peristiwa hidup, mengubah perjalanan hidup yang saya sendiri tak pernah imagine akan lalu semua ini..

Saya yang sangat workaholic, pernah sewaktu lepas MC 6 bulan dipanggil masuk kerja kembali (bukan sebagai staffnurse OT lagi dah, tapi sebagai Quality assistant (bahagian admin gitu), saya mengandung Zahra 7bulan masa tu stay back till midnight selesaikan kerja-kerja diperlukan untuk audit..Dan hari ini saya SURIRUMAH (senyummmmm..)

Dan, bila jadi housewife mula-mula tu tak dapat buat banyak benda juga sebab masa pindah ke Melaka tu saya baru lepas surgery skin graft kali ke2.. Bila dah makin baik, makin baik, mula sibukkan diri dengan aktiviti2 rumah macam masak, baking, segala bagai.. Seronok dan paling happy sebab dapat tengok, main, guling-guling dengan Zahra 24/7..ngeeee~

I felt blessed.........

With husband and my own little angel around..


TAWARAN DEMI TAWARAN

Selepas confinement period je, saya tender Resignation Letter..phewww.. A big move but we have to move on :)

Ada tawaran untuk posisi lebih baik..Alhamdulillah saya tolak..

Ada tawaran untuk sambung belajar n mengajar.. Alhamdulillah, juga saya tolak dengan hati yang berat sekali kerana itu antara impian saya (belajar lagi dan berkongsi ilmu dengan orang lain)

Tapi saya yakin, tiada apa yang lebih besar daripada meriah redha suami dalam meraih redha Allah.

Bukan suami tercinta tidak mengizinkan..namun faktor jarak, anak, dan impian memiliki suri di rumahnya menjadi dorongan kuat untuk saya memilih berada di sisinya..

Dan ini yang terbaik buat kami sekeluarga hingga ke saat ini dan akan datang jua inn Shaa Allah..

Mungkin rencana Nya begini untuk kami hari ini, mungkin esok, berubah sepenuhnya (sebagaimana kisah kami setahun lepas)..

Maka, kami sentiasa inn Shha Allah akan mempersiapkan diri, jiwa dan hati kami untuk segala yang Allah titipkan buat kami..

Tiada apa yang kami damba dalam hidup ini kecuali redha Sang Pencipta dan mati dalam husnool khotimah..Amiiinnn..



Introducing my little cutie pie..
Sharifah Faathimah Al-Habshee Syed Abdul Mun'em
Co-owner Az Zahra Store


~~Saya dalam proses mengasah jiwa membaca dalam diri saya, suami dan anak-anak inn Shaa Allah..Semoga hidup kami bermanfaat untuk orang setiap masa inn Shaa Allah


No comments:

Post a Comment