IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Sunday, April 19, 2009

Kekangan-kekangan Meng-Update blog..

salam..

Semoga sejahtera semua sahabat-sahabat..

Huhu, seminggu sudah saya tidak menge-post entry di blog ni..banyak kekangan yang tak dapat dielakkan..tapi dengan adanya kekangan-kekangan ini yang mendorong untuk diri lebih berusaha mengatasinya dan mengajar diri untuk lebih menghargai masa- masa yang ada..

Antaranya..
  1. Lepas exam, masa untuk rumah..bila dah duduk kat rumah, al-maklumlah..tak banyak masa, sebab masa untuk family dan diri sendiri tak terkejar, lagi- lagi lah dengan anak saudara yang bertiga tu..
  2. Balik Terengganu tak bawa laptop ikut sekali..Maximizing time..Being home..
  3. Lepas ni, seminggu ke PAdang Indonesia. Pergi mendaki gunung kat sana.. 20-25hb April 2009..
Ada perkara yang kita tak mampu nak elak, tak mampu nak control., Then, just let it be.. Yang penting, we have to plan our steps, then move with them..Sometimes, thing does'nt happen as planned, go through with smile (try to be a person who is good in hiding emotion, huhu)..We will be happy, when we make others happy..

p/s: Agak penat hari ini, semalam tidur hampir 4 pagi.. Menyiapkan cupcakes kakak ku yang tersayang..Gonna miss u, sis..

1 comment:

  1. hurm...fiey, fiey... :) you are good in hiding your emotion, but don't make it a habit.. just enjoy your life as usual..learn something as you go through it...and always keep that smile on your face..

    ReplyDelete