IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Sunday, April 12, 2009

Detik-detik yang Berharga...

10 April 2009, hari ulang tahun kelahiran adik bongsu kami(nombor 11 dalam family) yang ke 12, Muhammad Hafizuddin Ahmad. Dan seperti biasalah kakak dia yang sorang ni selalu aje lupa, padahal da ingatkan diri sendiri 2, 3 hari lepas. Bila agaknya nak lebih 'alert' ni. Huhu..

Tapi, tak mengapa. Kami adik-beradik 'plan' nak 'celebrate' beramai-ramai nanti, bila dah semua orang pun ada kat rumah.

"Sabar ye, apih..Dan moga 'mung' makin matang dan membesar sebagai orang yang berguna untuk agama, keluarga dunia akhirat..K.Fi doakan mung semoga dilindungi selalu"

Ermm, balik mengejut kali ni pun tak sempat nak beli apa-apa. Sempat beli Chipsmore and Crisp je. Tu pun anak-anak saudara ku yang comel itu dah gembira sangat..Ermm, rasanya bukan gembira sebab dapat coklat, tapi sebab mak cik diorang balik kan..*senyum besar*
-berasa penting kan? hihihi

Yang penting kami menikmati petang itu dengan coklat itu. Sempat lagi pergi jenguk adik ke 2 bongsu kat Sek. Men Agama Ladang, Muhammad Amirul Iskandar Ahmad (Amit, Ting.3). Dah makin besar da Amit ni. Semoga akalmu dan imanmu meningkat seiring dengan kedewasaanmu ye, adikku Amit.

Terlalu banyak ingin diceritakan di sini. Tapi seperti biasa, masa bergerak tanpa tunggu sesiapa.

Dah pukul 5.12 petang. Latihan untuk mendaki gunung hujung minggu depan masih tak cukup lagi..huhuhu..masa untuk berjoging dan bermain..walaupun hari esok masih ada 'paper exam'.

Pepatah Arab berkata:

'Akal yang sihat berada di dalam tubuh yang sihat..'



p/s: tak sempat nak post semalam, line tak clear

No comments:

Post a Comment