IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Daisypath - Anniversary

There was an error in this gadget

Wednesday, September 18, 2013

Khilaf kita sebagai ibu bapa

Sungguh ibu bapa itu terlalu banyak salah silap dan khilafnya dalam mendidik anak-anak.. Daripada sisi cara hidup, pemakanan, dan ilmu serta didikan..

Ada yang sepatutnya dibuat dan dilaksanakan untuk mereka terabai, tak terbuat sebab TAK ADA ILMU DAN TAK ADA MAHU.

Ada yang sepatutnya tak dibuat pada mereka atau di depan mereka, sering sahaja kita buat dengan sengaja atau tak. Sekali lagi kerana TAK ADA ILMU DAN SERING AJE IKUT NAFSU.

Sedar tak sedar banyak betul dosa dan salah kita pada anak-anak..Sedang kita ibu bapa sering jangka itu ini daripada mereka kerana berkira-kira kita telah terlalu banyak memberi dan berkorban untuk mereka.

Apa pun, sama-sama kembali pada Yang Esa, Pencipta dan tujuan utama penciptaan kita semua. Semoga apa sahaja tingkah laku dan kata-kata kita dipandu dibimbing dan diampunkan olehNya lalu diberkati dan dirahmati hendakNya..

No comments:

Post a Comment