IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Daisypath - Anniversary

There was an error in this gadget

Friday, April 9, 2010

WEM masuk 'hospital'???


WEM 4585..Kancil silver 660..

Februari lepas genap dua tahun WEM bersama saya..Masa tu, WEM sudah dalam keadaan agak uzur, mungkin dek fizikal dimamah usia =). Tapi, atas keyakinan WEM akan mampu memberi khidmat, ongkos untuk pembaikpulihan tak jadi kiraan..

Banyak Berjasa

Tak mampu nak dinafikan, WEM sangatlah berjasa..Pada saya, pada keluarga saya, pada sahabat-sahabat, dan pada kenalan-kenalan yang menyewa-gunakannya.

WEM lah yang selalu menjadi kenaikan saya dan sahabat-sahabat saya berulang-alik ke Terengganu untuk 2 tahun lebih ni.WEM juga menjadi pengukuh ikatan darah kami adik-beradik dan anak-anak saudara dengan mengusung kami ke sana ke mari, ke pasar, ke rumah Cikwan, ke Mydin, ke mana-mana sahaja, malah ke Melaka sekali..

WEM juga menjadi alat bantu buat saya bagi mempermudahkan urusan sahabat-sahabat saya di Kuantan ini, malah menjadi alat hubung bagi menyemarakkan lagi amalan memberi.


Khidmat WEM di UIAM Kuantan

WEM langsung memudahkan sesiapa yang perlukan khidmatnya di sekitar Kuantan ini untuk 2 tahun ini, sambil membuka ruang ukhwah antara saya dan pengguna WEM walaupun kebanyakannya tak bertemu muka pun. Selalunya, nombor telefon dan bait mesej yang menjadi penghubung antara kami. Yang penting dalam menguruskan WEM dan perkhidmatannya ialah KEPERCAYAAN saya pada pengguna. Terkadang ada juga yang mencalarkan kepercayaan itu dengan sangat mengambil mudah urusan 'masa penggunaan' dan 'bayaran'. 

Sejujurnya, caj yang dikenakan memang kembali untuknya, agar ia sentiasa dalam keadaan yang baik dan 'sihat' untuk digunakan.

Saya berharap untuk masih mampu memberi.~


Masuk 'hopsital'

Dah 3 hari WEM kena tinggal kat 'wad'. Hari tu, tiub salur airnya bocor, dah tukar on the day juga, tapi saya masih nak hantar dia kat 'primary doctor'nya kat Jalan Wong Ah Jang. 'Doktor' dia saya panggila unc.Lan je. Unc. Lan minta WEM di 'admit'kan untuk sehari dua. Nak kena bedah siasat katanya. Kena buat 'open surgery' katanya untuk diagnose apakah sakit yang dihidapi WEM itu..huhuhu..Saya pasrah aje lah. Apa-apa saja untuk WEM, nak kena siap siaga ringgit yang besar juga ni..=)

Hari ni dah masuk hari ke 3 WEM kat sana. InsyaALLAH petang ni nak jemput dia pulang. Harapnya, keadaan dia makin pulih.


Nama baru WEM

**Nama baru??Ada cadangan ke, kawan-kawan?huhu*
Urmm, insyaALLAH, nanti ye kita panggil dia dengan nama baru ye..**
fiey ahmad
doakan untuk WEM 4585 ye

2 comments:

  1. innalillah. WEM ni dh uzur sgt ni. kna tukar WEM baru ni.hehe

    ReplyDelete
  2. huhuhu..tak baik la syu'bah ni..ok agi tau WEM ni..da selamat pulang ke tuan dia dah..jauh agi perjalanan WEM ni insyaALLAH..=)

    ReplyDelete