IIUM Nurse Bloggers

Ex-IIUM Matric

Kebun Ilmu

Ustaz's note

Ayat-Ayat Cinta

"dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya”
[Al-Baqarah 2: 216]

Sahabat Blogger IIUM

Mardhtillah Matlubi

~ I wish I could make people smile and make them know how beautiful life is. Just a plain me, seeking His bless worldly and hereafter.~

Total Pageviews

Wahai Rasulullah...

Ingin ku susuri denai hidup mu, ya Rasulullah
Izinkan aku mencintai mu
Izinkan aku merinduimu

Selawat dan Salam yang setinggi-tingginya ke atas mu
Wahai Kekasih Allah..

Sembang Hikmah

~Demi Masa~

"Demi Masa..Sesungguhnya manusia itu berada di dalam kerugian..Melainkan orang-orang yang beriman dan beramal soleh..dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran" Berapa banyak lagi masa yang bersisa untuk kita??
Powered by Blogger.

Friday, November 4, 2011

Rezeki Daripada Tuhan

Salamm..

Dah lama juga baru berkesempatan membuka ruang ni. 2 minggu berturut-turut kerja balik lewat, terkadang sampai ke malam. Tapi ruang dan kesempatan tu milik Allah, ada ruang dan peluang, ayuh guna sebaik-baiknya.

God's Gift

After going through some times, God gives us one of the valuables gift in life. Who knows and who do expect? Yet, He knows best..

Frankly saying, for a quite some times, I did ask myself and sometimes I did bother my hubby with the same question "Could I go through all of these? Could I? People see me as a strong person, am I that strong as they see?"...

Then, my 'hati kering' said, "just go through,time will go on"..

My Iman said, "Allah choose you, Fiey..you're lucky and somehow maybe luckier than others..Allah sayang kamu dan ini bicara Dia untuk kamu"

And I definitely like my hubby phrase, with smile and hug he said," He knows best, you can cry if you want to, we will go through these"

And this little baby, is going to be 7 months old. Da besar da. Da nak keluar da anak yang baik ini.

For the first 3 months, its like too hard to believe, da nak jadi ummi orang dah saya ni, ye ke ni, dan Alhamdulillah, tak ada alahan tak ada mengidam apa-apa. Suami pun macam tak percaya juga muka-mula, siap tanya lagi, "ye ke ngandung ni? tak rupa orang ngandung pun" (Haa, sekarang da buncit terkedepan da pon).

Kami berdua first time percaya pon bila tengok baby gerak-gerak masa first time scan untuk first trim check up hari tu..What a wonderful experience..Tengok little creature as God's gift dalam tummy main-main hisap jari.

Some people said to me before, " nak kena tunggu dulu ni untuk ngandung, biar ubat-ubat (kesan surgery dulu) tu hilang dulu, baru elok"..dan ada pointnya di situ, tapi rezeki Allah kan , dan dengan pengetahuan Nya yan maha luas, kami dengan hati terbuka dan gembira menunggu kelahirannya (walaupun cuak jugak).

Rezeki datang bersama Rezeki

Dan Alhamdulillah, dah genap sebulan saya kembali bekerja di Ampang Puteri. Kali ni bukan sebagai nurse tapi sebagai Quality Assisstant untuk QM kat sini. Tak sampai sebulan dah dapat appointment sebagai Document Controller. Walaupun tak berapa nak tahu lagi document apa nak kena control dan nak control macam mana, tapi saya menikmati waktu-waktu kerja "ofis" macam ni.

Betul-betul menggamit kenangan MSCC zaman matric dulu. Itulah bukti apa yang Allah bagi kat kita tak pernah sia-sia kan. Selagi kita tak sia-siakan dan tak rasa ia sia-sia. Saya bersyukur untuk peluang ini, berpeluang untuk mengenal lebih banyak karakter manusia untuk lebih kenal diri dan lebih dekat dengan Pencipta.

Dan, memang tak dapat nak nafi, rasa rindu kat suami yang tak pernah berenggang 5 bulan sebelum ni itu mengatasi semuanya tau. Percaturan kami adalah untuk apa yang terbaik untuk kami buat masa ini. Semoga senantiasa selaras dengan percaturan Allah dan mendapat berkat dariNya.

Dan, si kecil ni lah peneman weekdays umminya. Bergolek, menendang, menguis dan segala bagai nak beritahu kewujudan dia waktu ini. Semoga kamu menjadi anak yang baik, aminnnnnn...

esok tunggu Abi balik, pastu kita balik Raya k!

fiey ahmad
SELAMAT BERKORBAN..
EIDUL ADHA...

2 comments:

  1. ^__^

    Have a safe pregnancy.
    Moga hari2 lebih ceria dan bersemangat :)

    be strong and stay strong kakak

    ReplyDelete
  2. Salam As,
    apa khabar, Lama sangat tak dengar berita kan..akak lost contact ngn internet lame..by the way, thanks a lot for the sincere du'a..

    Semoga kamu pun kuat juga

    ReplyDelete